elleninvietnam.reismee.nl

Phu Quoc the sequel

Vanmorgen opgestaan en meteen gaan zwemmen. Had ik al gezegd dat het water aan het einde van de dag soms warmer is dan de temperatuur van de lucht? Nu was het waanzinnig, lekker koel en helemaal glad, we hebben een snorkel gehaald en je ziet hier de mooiste visjes voorbij komen. Dat is pas lekker opstaan.

Scooter geregeld en op weg. Eerst naar het Noorden, het Starfish strand, het eerste stuk ging wel, maar mozes wat is het heet. Laatste stukje over een onverharde weg en die vonden we al avontuurlijk. Direct besloten dat de weg die als officieel avontuurlijk staat aangegeven op de kaart dan toch een brug te ver is voor ons. Het strand had een lange pier met aan een einde een seafoodrestaurant, dat is niet als hier hoor, maar plastic stoeltjes en netten in zee met schelpjes en een plastic kaart vol plaatjes. Ijskoffie genomen, “Starfish and Coffee, maple syrup and jam”... even voor Eric gezongen. Het strand verder was niet heel bijzonder, veel groepen (Russen) die stonden te springen voor de drone om te laten zien dat ze het heel gezellig hadden. Zeesterren werden verzameld en neergelegd om foto’s mee te maken. Leuk joh, op je buik en dan sexy in de camera kijken. Rare mensen.....

Onderweg heel veel peperplantages, ik wilde nog een foto maken, maar zag niks in de zon. Heb nou dus 2 selfies waar ik als een soort willempie met die helm boven de telefoon hang!

Langs de weg liggen de peperkorrels te drogen op stukken plastic. Gaaf gezicht.

Daarna richting Ham Ninh, https://goo.gl/maps/TgVu9QPsFZ22. Uurtje rijden en je plakt aan je brommerzadel, waren blij dat we er waren :-)

Alles draait hier om vis, je loopt de pier op met ongeveer 10 restaurantjes om kingcrab te eten, specialiteit van hier. Bestellen ging een beetje moeilijk, maar er werd heel handig iemand van een andere tafe bijgehaald om voor ons te vertalen en het wachten begon. Wat werken die mensen hard daar zeg. Niet normaal, de vis en schelpen liggen in grote plastic bakken met zuurstof slangetjes en achter wordt op een butagasstel alles klaargemaakt. Het was zo lekker, 100 x lekkerder dan die stomme night market. Tip: ga hierheen voor lekkere vis en geen toerist verder gezien (nou ja 2 of 3).

Eric was helemaal blij, bleef maar naar die bakken lopen en heeft nog een megabestelling garnaal gedaan. Zie foto’s met blij hoofd. Verder ook weer zo ongelofelijk veel afval. Eric heeft nog 2 foto’s gemaakt, kunnen jullie het zien. Echt doodzonde, daar moeten ze echt wat aan gaan doen.

Phu Quoc is absoluut mooi, maar vooral waar nog niet gebouwd is. Overal zie je villadorpen die gebouwd gaan worden en nieuwe hotels aan de kust. Eigenlijk is het vooral groen en jungle, maar dat wordt wel aardig ingenomen door grote bulldozers die midden in het bus stukken land wegschrapen. We wilden nog een jungle tour doen, maar het is nu baby seizoen, allemaal jonge beestje en boze moeders, dus die skippen we maar :-). Vier nachten is gek genoeg best lang, en ik weet ook niet of ik hier nog een keer terug zou komen. Klinkt misschien gek, maar het is gewoon wel genoeg. Hebben weer zin in wat reuring.

Amanda

Wat heerlijk om te lezen, ik hoor het je gewoon zeggen! Geweldig.
Moet jij niet voor een of ander vakantie/reis magazine schrijven?
Krijg ook vreselijk veel zin om weer te reizen nu.

Julie

So leuk om te lezen Ellen - klinkt als jullie en top reis hebben...en leuk om die fotos zien knuffels Julie

pien

Prachtige verhalen en foto's, El! Het ziet eruit als dik genieten.

Astrid

Wat gaaf joh! Genieten! ?

Peter

vanmorgen even jullie laatste verhalen gelezen. echt genoten van de sfeer , beschrijvingen en foto's
geniet lekker verder. groet van het PM plein ( gekkenhuis Koningsdag hier)

Victor

Scooters & food! Klinkt als het ideale leven! Ps neem voor mij 2 porties mini loempias mee. En...reis on. Liefs Vic